Zapisz się do naszego newslettera, a otrzymasz 5% rabatu na pierwsze zakupy oraz dostęp do najnowszych ofert promocyjnych!

Torby papierowe – najpopularniejsze opakowanie na zakupy


Każdego dnia miliony ludzi robi zakupy. Czy będą one dotyczyły żywności, odzieży, drobnego sprzętu – wszystkie trzeba zapakować. Czasy, kiedy prym wiodły w tej dziedzinie foliowe torby dawno przeminął. Duża świadomość ludzi, dotycząca wpływu rozkładu takich opakowań na środowisko, zmieniła mentalność zarówno wśród klientów, jak i sprzedawców. Niewątpliwie miały na to wpływ głośne akcje, mające na celu uzmysłowić wagę tego problemu i zwrócenie większej uwagi na to, w co pakujemy zakupy. Modne stało się zatem, aby wychodząc z domu mieć zawsze pod ręką wielorazową torbę, natomiast w razie jej braku niemal w każdym sklepie można zakupić papierowe torby i żyć w zgodzie z naturą oraz mieć swój wkład w dbałość o planetę.


Skąd się wzięły papierowe opakowania


Niewiele osób zapewne zastanawia się, jaka jest historia powstania tych coraz popularniejszych opakowań. Torby papierowe powstały i były udoskonalane przez trzech wielkich ludzi, którzy bez wątpienia mieli wielki wpływ na to, że obecnie są one powszechnie dostępne. W roku 1852, w Stanach Zjednoczonych została opatentowana maszyna produkująca opakowania z tego surowca. Twórcą tego wynalazku był Francis Wolle, który założył firmę produkującą opakowania papierowe, rewolucjonizując rynek, a tym samym zapewniając pracę wielu ludziom. W 1870 roku maszyna ta została ulepszona przez Margaret Knight. Jej długa i mozolna praca przyczyniła się do wynalezienia toreb klockowych. Wprowadzone innowacje sprawiły, że owa maszyna papier:  
  • cięła,
  • składała,
  • sklejała.
  Nie była ona jednak pozbawiona wad, które ostatecznie, w 1883 roku zostały wyeliminowane przez Chasa Stilwella, który stworzył maszynę, produkującą torby z płaskim dnem. I to właśnie te torby królują na rynku opakowań papierowych.


Wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów


Trend wykorzystywania naturalnych surowców, przyczyniający się do dbania o klimat ciągle się rozwija. Mając wybór, klienci chętniej sięgają po zdrowe i wartościowe rozwiązania. Jednak, aby miał on rzeczywisty wpływ na ochronę środowiska, torby papierowe muszą spełniać pewne wymogi, do których należą:  
  • rodzaj papieru,
  • metody znakowania opakowań,
  • pochodzenie surowca.
  Kluczowym zatem będzie wybór dobrego producenta, który zapewnia nie tylko estetyczny wygląd i wytrzymałość opakowań, ale także używa surowców najwyższej jakości, obojętnych dla środowiska. Dzięki temu każdy przedsiębiorca zyska zaufanie klientów, którzy coraz chętniej cenią sobie zaangażowanie ich nie tylko w zyski, ale i chcących mieć realny wpływ na otaczający nas świat.


Z czego powstaje papier do wytwarzania torebek


Najczęściej do wyrobu papieru wykorzystuje się celulozę i ścier drzewny, które następnie poddaje się obróbce. Są one mechanicznie rozwłókniane, a w przypadku powstawania papieru o różnym pochodzeniu, jak np. bambusowy, lniany, czy trzcinowy, dodatkowo stosuje się środki chemiczne. Oprócz naturalnego pochodzenia torebek papierowych, niesłychanie ważne jest ich przeznaczenie. Powinny cechować się one:  
  • żywotnością,
  • wytrzymałością,
  • odpornością na urazy mechaniczne
  • estetyką.
  Do tego celu stosuje się skrobię ziemniaczaną, talk, gips lub kredę. Za ostateczny wygląd odpowiadają zastosowane barwniki, które nadają pożądanego odcienia, gładkości oraz niwelują przezroczystość opakowania.


Rodzaje toreb papierowych


Oczywiście najbardziej praktyczne na zakupy są torebki z uchwytem. Oprócz tego, że są mocne i solidnie wykonane, zapewniają również wygodę w transporcie. Z kolei torebki bez uchwytu znakomicie sprawdzą się do pakowania produktów sypkich oraz drobnych. W branży cukierniczej z pewnością estetyki sprzedawanym wyrobom dodadzą torebki z okienkiem, gdzie pyszne słodkości skuszą swoim wyglądem niejednego amatora słodyczy. Niezależnie od wyboru, papierowe opakowania to świetna alternatywa dla wszelkich foliowych reklamówek, które na szczęście odchodzą już w zapomnienie.
Zapis do newslettera